Kalendar takmičenja 2019

<<  <  November 2019  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
      1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

________________________

Treneri kluba:

Prof. Njegovan Snežana
Prof. Bojić Ana 
Aleksandra Beserovac
Simić Aleksandar
Sandić Aleksandar
Milošević Miloš

Brojač poseta

3284616
Danas
Juče
Ove nedelje
Prošle nedelje
Ovog meseca
Prošlog meseca
Ukupno
3886
12218
53821
3170816
137976
276910
3284616

15-11-2019 08:00
 
 Kontakt podaci
 _______________________
Sedište kluba:
SD Crvena Zvezda
Ljutice Bogdana 1a, Beograd
Tel/fax: 011/2661-872
011/4033-965
 _______________________
Skype: plivacki.crvenazvezda
 _______________________
Sekretar kluba:
Ana Bojić
Tel: 060/5057980
 _______________________
Broj računa:
UniCredit
Bank-Beograd 170-875-08
 _______________________
Radno vreme kancelarije:
Od pon - pet od 09-16h

upis novih clanova 2019

Koliko sna je dovoljno plivačima

plivaci i spavanje

Odgovarajući odmor nakon iscrpljujućih treninga i takmičenja je od suštinskog značaja za svakog sportistu. U ovom tekstu želimo da istaknemo neke od važnijih činjenica koje se tiču odmora i sna.

Kada govorimo o tome šta bi trebalo jedan plivač da čini pored aktivnog prisustva na svojim treninzima, pažljivog slušanja trenera i upornosti i zalaganja, svakako dolazimo do sna i odmora. Za mlađe plivače odmor je od izuzetnog značaja. Kada na red dođu školske obaveze, domaći zadaci, sportski treninzi, socijalne obaveze itd. prva stvar na koju pomislite a koja sa sigurnošću smanjuje stres jeste pravilan i redovan san. 

Tradicionalno je poznato da bi trebali da spavamo najmanje 8 sati. Problem ove činjenice leži u tome da je navedeni sistem dizajniran za one koji nemaju previše obaveza. Za jednu mladu osobu, punu života, energije i željnu najrazličitijih stvari, pitanje je da li je sa uspešnošu i kolikom može ispuniti.

 

Šta se dešava sa plivačem koji ima nedovoljno sna

Činjenicaje da što više trenirate, više se umarate i d vam je samim tim potrebno i više sna. Odmor i san postaju važniji kako rastete, razvijate se i više trenirate. Paradoksalno, što napornije trenirate, biće vam teže da se adekvatnije odmorite između treninga. Stručnjaci su dokazali da će performanse jednog sportiste opadati već nakon prve noći lošeg sna. Osim toga brzina reakcije opada. Jedno istraživanje je došlo do zaključka da nakon 16-17 sati odsustva sna, reakcija na pokrete postaje i do 300% sporija. Navedena činjenica se u potpunosti može poistovetiti sa raspoloženjem u kome se oseća osob koja je unosil veće količine alkohola u sebe. Lišavanje sna dovodi do nastanka povreda ali i bolesti. Jedna studija je pokazala da spavanje manje od 6h otvara vrata stvaranju slabog imunološkog sistema i tada stvara mogućnost nastanka povreda zbog povećanja opšteg napora. Loš san tokom dužeg perioda vremena dovodi do kontinuiranog pada performansi.

 

Istraživanje sna kod profesionalnih plivača

Spavanje i odmor su svakako individualni za svakog pojedinca i zavise od mnogo različitih faktora. Poznato je da trostruki Olimpijac pod imenom Nathan Adrian je veoma temeljan u svom treningu, a tokom obuke kada se priprema za takmičenja ume da spava i između 10 i 12 sati.

Jedno istraživanje je pratilo grupu plivača koji su standardno spavali oko 8 sati. Njima je naloženo da tokom perioda od 6 nedelja trebaju da produže an na period od 9-10 sati. Rezultati nakon toga su bili zapanjujući.

Plivači su svoju reakciju na odbijanje od blokova povećali za 0,15 sekundi. Vreme za okretanje su smanjili za 0,10 sekundi. Pojedini su uspeli da svoje najbolje vreme smanje poboljšaju za čak pola sekunde.

 

Savet

San i odmor su jedna od onih stvari koje su nam jednostavno potrebne za normalno funkcionisanje. Naravno, za mnoge sportska kultura će reći da se spavanje za slabiće ili kako mi to umemo da kažemo u šali "naspavaću se kada budem bio na onom svetu", istraživanja su pokazala da povećanje dužine sna povećava sportske performanse. Kolika dužina sna treba da bude zavisi od pojedinca i aktivnosti koje ima u toku jednog dana. Prosek je 7,5h i dužina sna svakako ne bi trebala da bude manja. Međutim ukoliko ste ozbiljni u zamisli da izvučete maksimum iz svog treninga i želite da vidite najbolje moguće rezultate, spavanje od 8-10 sati je nešto što bi trebalo da bude obaveza. Međutim samo pod uslovom da dan pažljivo isplanirate i sve svoje obaveze uradite na vreme. Na vama ostaje da se dobro organizujete.

 

Copyright © 2017 Plivački klub CRVENA ZVEZDA Beograd Powered by Nikola Lukić